• Français
    • English
  • Français 
    • Français
    • English
  • Se connecter
Visualiser le document 
  •   Accueil de Savoirs UdeS
  • Éducation
  • Éducation – Essais
  • Visualiser le document
  •   Accueil de Savoirs UdeS
  • Éducation
  • Éducation – Essais
  • Visualiser le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Parcourir

Tout Savoirs UdeSDomaines et collectionsDates de publicationAuteursTitresSujetsDirecteursCette collectionDates de publicationAuteursTitresSujetsDirecteurs

Mon compte

Se connecter

Statistiques

Voir les statistiques d'utilisation

The academic achievement in college science of less prepared high school students : a longitudinal study

Autre titre : La réussite en science au collégial des étudiants du secondaire moins préparés : une étude longitudinale

Thumbnail
Visualiser/Ouvrir
Ostrowski_Janik_Elizabeth_MEd_2008.pdf (5.305Mb)
Date de publication
2008
Auteur(s)
Ostrowski, Elizabeth Janik
Sujet(s)
Sciences
 
Enseignement collégial
 
Troubles de l'apprentissage
 
Adaptation scolaire
Afficher la notice détaillée
Résumé
The longitudinal study focuses on the success of cegep science students at one college who were accepted into the science program although their secondary school grades in chemistry and/or physics did not meet the admission requirements, These less prepared students were admitted into the science program because they were placed in remedial classes that offered support through extra class time in their introductory college science courses. The main research question addressed in this study was to determine whether accepting less prepared students is beneficial to the student in terms of academic success.
URI
http://hdl.handle.net/11143/8984
Collection
  • Éducation – Essais [659]

DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Communiquer avec nous | Envoyer des commentaires
 

 


DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Communiquer avec nous | Envoyer des commentaires