Teachers’ perceptions on using literary circles to promote reading strategies in secondary EESL
Other titre : Les perceptions des enseignants par l’utilisation des cercles de lecture pour promouvoir les stratégies de lecture en anglais enrichi au secondaire

View/ Open
Publication date
2022Author(s)
Pothier, Geneviève
Subject
Literary circlesAbstract
Abstract : Teaching reading in a second language is complex; it not only requires more time than is currently allocated, but also obliges teachers to include instructions, strategies, content, and assessment. Studies show that the most successful learners will use the right set of strategies for required tasks and less successful learners will not be able to do so (Chamot & El-Dinary, 1999). To solve the problem, this research paper proposes material to EESL teachers to engage students in reading by ensuring the use of the appropriate strategies while using literature circles. The first objective of this study is to find out which reading strategies are taught by some secondary three, four and five EESL teachers in Quebec. After teachers used the literary circles material, the second objective is to determine which strategies teachers have used and if they have used a wider variety than before. The third objective is to deliver activities to EESL teachers so that they can promote good reading strategies among their students. To resume, this research paper is based on the following questions: Do teachers’ perceptions about teaching reading strategies change after using the material from literature circle activities? Also, which strategies do they think are the most beneficial for their students among several they have used in my activities? All in all, my study showed that the seven teachers who participated in my research used more learning strategies than before. In fact, teachers have taught their students a wider variety of strategies with the literary circle activities. This study also showed that the participant teachers changed their perceptions on teaching practises regarding teaching reading strategies. Enseigner la lecture dans un cours d’anglais langue seconde est fort complexe. Il faut y dédier plus temps que ne le fait présentement le programme actuel ainsi que du temps pour la préparation l’enseignant y compris des instructions, des stratégies et des activités. Des études démontrent que plus les élèves les plus performant utiliseront les stratégies les plus efficaces pour compléter certaines taches tandis que les élèves moins performants ne seront pas en mesures d’utiliser les bonnes stratégies (Chamot & El-Dinary, 1999). Pour remédier au problème, cette recherche propose du matériel pour les enseignants du programme d’anglais enrichi. Ce matériel a été créé pour aider les enseignants à enseigner une panoplie de stratégies durant des cercles de lecture. Le premier objectif de l’étude est de trouver quelles sont les stratégies utilisées par les enseignants de groupes enrichis de secondaire trois, quatre et cinq au Québec. Après avoir testé les activités de cercles de lecture en classe, le second objectif est de savoir si les enseignants ont utilisé plus de stratégies qu’avant avoir utilisé le matériel. Le troisième objectif est d’offrir aux enseignants d’ALS des activités qui promeut l’utilisation de bonnes stratégies de lecture par leurs élèves. En résumé, cette recherche se base sur les questions suivantes: Est-ce que la perception des enseignants à propos de l’enseignement des stratégies de lecture change après avoir utilisé le matériel? De plus, est-ce que le matériel créé offre une plus grande variété de stratégies? En somme, les sept enseignants qui ont participé à ma recherche ont utilisé plus de stratégies d’enseignement qu’auparavant. D’ailleurs, ils ont enseigné une plus grande variété de stratégies grâce aux activités de cercles littéraire. Cette recherche démontre aussi que les enseignants participants ont changé leur perception sur leurs pratiques d’enseignement en lien avec les stratégies de lecture.
Collection
- Éducation – Essais [709]
The following license files are associated with this document: