• Français
    • English
  • Français 
    • Français
    • English
  • Login
View Document 
  •   Savoirs UdeS Home
  • Éducation
  • Éducation – Essais
  • View Document
  •   Savoirs UdeS Home
  • Éducation
  • Éducation – Essais
  • View Document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Savoirs UdeSDomains & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDirectorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDirectors

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Peer learning and mentoring as strategies to increase professional identity and the perception of inclusion as applied to an all-male clinical group in cegep nursing

Thumbnail
View/Open
Keri_Tasha_MEd_2020.pdf (1.406Mb)
Publication date
2019
Author(s)
Keri, Tasha
Subject
Peer learning
 
Mentoring
 
Professional identity
 
Inclusion
 
Males
 
Performa
Show full document record
Abstract
Abstract : Males face many challenges in nursing education. The clinical environment is not always supportive to the unique needs and challenges of male nursing students. A review of the literature identified four major obstacles that have a negative effect on male nursing students’ success rates: cultural, faculty, hospital and curriculum obstacles. The group under study is in the full-time 3-year nursing program. CEGEP John Abbott College is an Anglophone college on the island of Montreal. Over a 12-week period, a clinical group of six males, guided by a male faculty member, working as a mentor, was created during their last semester of nursing school to increase opportunities for peer learning, professional identity, and feelings of inclusion. Through the completion of surveys and a structured interview, the results were analyzed and demonstrate that male students have overall higher professional identity than their female counterparts, yet there was no difference in professional identity between males in the all-male clinical group versus the males in the mixed gender groups. An all-male clinical group led by a male instructor was shown to improve feelings of inclusion amongst participants. Several obstacles were identified as challenges to success in nursing programs.
 
Le but de ce projet de recherche était de voir si l’apprentissage et le mentorat entre pairs du même sexe avaient un effet sur la perception de l’identité professionnelle et de l’inclusion par les hommes. Sur une période de 12 semaines, un groupe de 6 étudiants masculins a été placé dans un groupe clinique avec un enseignant infirmier également masculin. Un groupe témoin composé de 2 hommes a été placé dans des groupes mixtes, avec des enseignantes pendant la même période. En termes d'identité professionnelle, tous les hommes ont été comparés à leurs camarades de classe au début du semestre, puis l'un à l'autre à la fin de leur stage clinique. En comparaison avec leurs homologues féminines, les données ont montré que les hommes présentent des niveaux d'identité professionnelle plus élevés. Cela peut être dû à une plus grande confiance en soi et à la connaissance de quelqu'un qui exerce dans la profession. Tous les hommes ont identifié la rotation en obstétrique comme un obstacle à la réussite en soins infirmiers, ainsi que les commentaires négatifs du personnel, l'appartenance religieuse des patientes, les problèmes de programme et le fait de devoir faire ses preuves pour pouvoir être accepté dans la profession. Cependant, les étudiants ont souligné qu'ils estimaient que tous leurs enseignants les avaient traités équitablement tout au long du programme. Les étudiants du groupe composé exclusivement d'hommes ont apprécié la présence d'un enseignant de sexe masculin. Cependant, cela ne semble pas avoir d'incidence sur les sentiments d'inclusion. Il a été noté qu'un enseignant de sexe masculin avait réussi à nouer des relations plus étroites qu'avec une enseignante de sexe féminin, mais que cela avait davantage à voir avec la personnalité qu'avec le sexe. À la fin de la rotation clinique, le groupe composé uniquement d'hommes semblait avoir des scores d'identité professionnelle plus élevés. Cependant, bien que les scores soient supérieurs, il existait une différence marginale entre les hommes du groupe témoin. Les hommes restent une minorité dans la profession d'infirmière. Les programmes de soins infirmiers doivent donner la priorité aux méthodes visant à éliminer les obstacles ayant une incidence sur l’apprentissage, l’identité professionnelle et le sentiment d’inclusion.
 
URI
http://hdl.handle.net/11143/17764
Collection
  • Éducation – Essais [665]

DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 


DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback