• Français
    • English
  • Français 
    • Français
    • English
  • Login
View Document 
  •   Savoirs UdeS Home
  • Médecine et sciences de la santé
  • Publications et recherches – Médecine et sciences de la santé
  • Médecine et sciences de la santé – Articles de périodiques
  • View Document
  •   Savoirs UdeS Home
  • Médecine et sciences de la santé
  • Publications et recherches – Médecine et sciences de la santé
  • Médecine et sciences de la santé – Articles de périodiques
  • View Document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Savoirs UdeSDomains & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDirectorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDirectors

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Pre-Departure Training for Student Global Health Experiences: A Scoping Review

Thumbnail
View/Open
Bessette_Physiotherapy_2017_vol.69_no4_p.343-350.pdf (164.9Kb)
Publication date
2017
Author(s)
Bessette, Jennifer; Camden, Chantal
Subject
Culture
 
Global health
 
Pre-departure training
Show full document record
Abstract
Abstract : Purpose: The authors identify the recommended pre-departure training (PDT) practices for physiotherapy students participating in a global health experience (GHE): both the content to be covered and the preferred learning methods to be used. They also discuss the implications of these recommendations for the physiotherapy field. Method: A scoping review of scientific and grey literature was performed to identify the recommended PDT practices. A thematic analysis was then performed to identify emerging themes. Results: The recommended PDT content broke down into the following areas: global health knowledge; ethics, introspection, and critical thinking; cultural competency; cross-cultural communication; placement-specific knowledge; and personal health and safety. The recommended learning methods were a combination of didactic, reflective, and experiential components that would enhance knowledge, develop crosscultural skills, and address attitudinal changes. Conclusion: The growing participation of Canadian physiotherapy students in GHEs requires universities to adequately prepare their students before they leave to mitigate moral hazards. Given that little empirical research has been published on the effectiveness of PDT, the authors encourage collaborative efforts to develop PDT and evaluate its effectiveness for students and its impact on host communities.
 
Objectif : recenser les pratiques recommandées pour la formation pré départ des étudiants en physiothérapie qui participent à un stage en santé mondiale (contenu et méthodes d’apprentissage), et en étudier les répercussions. Méthodologie : une synthèse exploratoire des publications scientifiques et de la littérature grise a été effectuée afin de recenser les pratiques recommandées, puis une analyse thématique a permis de faire ressortir les principaux thèmes. Résultats : le contenu des pratiques recommandées peut être classé dans les domaines suivants : connaissances en santé mondiale; éthique, introspection et pensée critique; compétences culturelles; communication interculturelle; connaissances propres au stage; santé et sécurité personnelle. Les méthodes d’apprentissage recommandées étaient une combinaison de composantes didactiques, réflexives et expérientielles axées sur l’acquisition de connaissances, le développement de compétences interculturelles et le changement de mentalité. Conclusion : compte tenu du nombre croissant d’étudiants canadiens en physiothérapie qui participent à des stages en santé mondiale, les universités doivent bien les préparer avant leur départ afin de limiter les enjeux moraux. Étant donné que peu de recherches empiriques ont été publiées sur l’efficacité des formations pré départ, les auteurs encouragent la réalisation de projets collaboratifs de mise sur pied de formations et d’évaluation de leur efficacité auprès des étudiants et de leur impact dans les milieux d’accueil.
 
URI
http://hdl.handle.net/11143/17753
Collection
  • Médecine et sciences de la santé – Articles de périodiques [226]

DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 


DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback