Evaluating the effectiveness of pedagogical material created for ANG5106

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Publication date
2020Author(s)
Abrams, Eugène
Subject
ESLAbstract
Abstract: In this research essay, the creation of pedagogical material for an adult level English as a second language optional course, ANG5106 -Current Events, is described and critically examined, taking into consideration numerous contextual factors. This learning material is subsequently evaluated by students who have completed the course in question. The observations and experiences of several teachers are also gathered through semi-directed interviews. This research essay concerns the creation and evaluation of pedagogical material for an optional English course for adult students. The context of adult ESL courses is explored as are the needs of adult learners. The emotional response and motivation of adult learners to the use of authentic materials are discussed, followed by an examination of Task-based learning. The types of methodology chosen for use in this study – motivational questionnaires and semi-directed interviews – are discussed and justified. The limits of the study as well as the results of the survey and interviews are also indicated and analyzed. Dans cet essai de maitrise, le matériel pédagogique créé par l’auteur pour un cours optionnel en anglais langue seconde, ANG5106 – Current Events, est détaillé et analysé, en tenant compte de plusieurs aspects contextuels. Cette matière d’apprentissage est par la suite soumise à l’évaluation par des élèves qui viennent de compléter le cours en question. Les observations ainsi que l’expérience professionnelle de quelques enseignants et enseignantes sont aussi cueillies par le biais d’entrevues semi-dirigées.
Cet essai traite de la création et de l’évaluation de tâches d’apprentissage pour un cours optionnel en anglais langue seconde à la formation générale des adultes. La réaction affective et le degré de motivation des apprenants adultes devant des textes authentiques sont explorés ainsi que l’apprentissage par les tâches. Les types de méthodologies choisis pour faire l’étude – des questionnaires à remplir par les élèves et des entrevues semi-dirigées tenues avec des enseignants, sont discutés et justifiés. Les limites de l’étude ainsi que les résultats des sondages et des entrevues sont aussi partagées et analysées.
Collection
- Éducation – Essais [711]
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