Show simple document record

Other titre : Pour une participation accrue des femmes dans la formation en technologie électrique

dc.contributor.advisorLach, Silke
dc.contributor.authorInsleay, Allan
dc.date.accessioned2017-10-16T16:25:09Z
dc.date.available2017-10-16T16:25:09Z
dc.date.created2010
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11143/11368
dc.description.abstractThis research project explored barriers presented to female students, and analyzed the female friendliness of the pedagogy in an effort to understand and address the underrepresentation of females in the current Electrical Technology program at Vanier College. There are currently three female and forty-four male students enrolled in the three year program, and there are five teachers in the department of which only one is female. The first research question was, "Does the current Electrical Technology program at Vanier College present barriers to women?" The second was, "To what extent is the current Electrical Technology program's pedagogy at Vanier College female friendly?" A questionnaire was developed to explore these questions using a semi-structured interview format. The interview questions arose from the literature review on barriers to females in non-traditional fields, and on female friendly pedagogy. The first part of the project explored barriers, as perceived by females to Electrical Technology program. The second part of the project explored the female friendliness of the pedagogy of the Electrical Technology program.||Résumé:Ce projet de recherche explore la sous représentation des étudiantes par rapport aux étudiant dans la formation en Technologie Électrique au Collège Vanier, et analyse les méthodes pédagogiques pour savoir si elles répondent à la clientèle féminine. Il y a présentement 3 femmes et quarante hommes inscrit dans ce programme. Il y a 5 professeurs, dont une femme seulement. La première question du projet de recherche, "Est-ce que le programme de Technologie Électrique au Collège Vanier présente des barrières aux femmes?" La deuxième question, "Jusqu'à quel point le programme Technologie Électrique au Collège Vanier est adapté à la clientèle féminine?" Un questionnaire a été développé afin d'explorer ces questions en utilisant un format d'entrevue semi-structuré. Les questions de l'entrevue font référence à la littérature sur les domaines non traditionnels pour les femmes, et sur la pédagogie adaptée aux femmes. Les participantes ont été sélectionnées à partir d'un échantillonnage d'étudiantes au Collège Vanier en Technologie Électrique. La première partie du projet explore les barrières perçues par les étudiantes dans le programme de Technologie Électrique. La deuxième partie du projet explore l'aspect pédagogique du programme de Technologie Électrique par rapport à la clientèle féminine.
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversité de Sherbrooke
dc.rights© Allan Insleay
dc.subjectGénie électrique
dc.subjectFemmes
dc.subjectEnseignement collégial
dc.titleStriving towards greater gender equity in electrical technology training
dc.title.alternativePour une participation accrue des femmes dans la formation en technologie électrique
dc.typeEssai
tme.degree.disciplineEnseignement au collégial
tme.degree.grantorFaculté d'éducation
tme.degree.levelMaîtrise
tme.degree.nameM. Éd.


Files in this document

Thumbnail

This document appears in the following Collection(s)

Show simple document record