• Français
    • English
  • Français 
    • Français
    • English
  • Login
View Document 
  •   Savoirs UdeS Home
  • Éducation
  • Éducation – Essais
  • View Document
  •   Savoirs UdeS Home
  • Éducation
  • Éducation – Essais
  • View Document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Savoirs UdeSDomains & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDirectorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDirectors

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Exploring Teamwork and leadership in a professional theatre program

Other titre : L'étude du travail d'équipe et leadership dans un programme de théâtre professionnel

Thumbnail
View/Open
Dussol_Pierre_MEd_2011.pdf (2.208Mb)
Publication date
2011
Author(s)
Dussol, Pierre
Subject
Théâtre
 
Travail en équipe
 
Leadership
Show full document record
Abstract
Theatre is a collaborative endeavour in the professional world; it is for this reason that the Professional Theatre Program at John Abbott College (located at Ste Anne de Bellevue, Quebec) simulates this "real world" environment by assigning students into managerial and leadership positions. At the same time, the theatre faculty aims to give them an opportunity to use their hands exercising the technical skills learned in the classroom. In the process of executing these tasks, they are developing interpersonal skills as well. A model, called an Enterprise Taxonomy, was devised by the researcher to identify five stages students appear to ascend through, during their three years in the Professional Theatre program at John Abbott College. It is based on the researcher's observations over many years. The taxonomy shows that there is a natural progression from working on a solo task, to teamwork, to managers and to leaders. A survey was distributed to 44 design/technical students of the three year professional Theatre Program at John Abbott College. Using a Likert Scale, students were asked to indicate their agreement or disagreement on items regarding leadership, teamwork, management and conflict resolution. They were also asked questions on three videos they were shown. The videos portrayed dilemmas. The answers to these questions were used to measure students' leadership attributes as applied to a real situation. This then was analyzed in terms of the Entreprise Taxonomy.||Résumé:Le théâtre est un effort de collaboration dans le monde professionnel, c'est pour cette raison que le programme de théâtre professionnel au Collège John Abbott (situé à Ste-Anne de Bellevue, au Québec) simule ce "monde réel" en attribuant des étudiants dans des positions managériales et de leadership. Au même temps, la faculté de théâtre vise à leur donner une occasion d'utiliser leurs mains en appliquant les compétences techniques apprises en classe. Dans le processus d'exécution de ces tâches, ils développent ainsi des compétences interpersonnelles. Un modèle, appelé taxonomie d'entreprise, a été conçu par le chercheur pour identifier les cinq étapes que un étudiant semble monter à travers, pendant leurs trois années dans le programme de théâtre professionnel au Collège John Abbott. Il est basé sur les observations du chercheur pendant de nombreuses années. La taxonomie montre qu'il y a une progression naturelle de travailler sur une tâche en solo, au travail d'équipe, aux gestionnaires et aux dirigeants. Un sondage a été distribué à 44 étudiants de conception/techniques du programme de théâtre professionnel de trois ans au Collège John Abbott. En utilisant une échelle de Likert, les étudiants étaient invités à indiquer leur accord ou leur désaccord sur les éléments concernant le leadership, travail d'équipe, gestion et la résolution des conflits. Ils ont également étaient posés des questions sur trois vidéos qu'ils ont étaient montrés. Les vidéos dépeint des dilemmes. Les réponses à ces questions ont été utilisées pour mesurer les attributs de leadership aux étudiants, appliqué à une situation réelle et ils étaient donc analysés en termes de la taxonomie d'entreprise.
URI
http://hdl.handle.net/11143/11364
Collection
  • Éducation – Essais [659]

DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 


DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback