• Français
    • English
  • Français 
    • Français
    • English
  • Login
Search 
  •   Savoirs UdeS Home
  • Éducation
  • Search
  •   Savoirs UdeS Home
  • Éducation
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Savoirs UdeSDomains & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDirectorsThis DomainBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDirectors

My Account

Login

Discover

AuthorBerman, Joshua (1)Brière, Manon (1)Deschamps, Patrice (1)Jouan, Jocelyne (1)Kettner, Joanne (1)... View MoreSubject
Enseignement collégial (7)
Enseignement (2)Méthodes actives (2)Apprentissage par l'action (1)Autonomie de l'apprenant (1)... View MorePublication date
2015 (7)
Types of document
Essai (7)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing documents 1-7 of 7

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Conception d’un dispositif d’apprentissage en ligne, selon le modèle ADDIE, portant sur la compétence en asepsie du programme collégial Techniques de denturologie

Deschamps, Patrice (Université de Sherbrooke, 2015)
Nous avons choisi d’orienter cet essai sur la conception et le développement d’un dispositif d’apprentissage pour aider les enseignantes et enseignants à améliorer la compétence des stagiaires en matière d’asepsie de ...
Thumbnail

Analyse des pratiques didactiques du personnel enseignant au collégial concernant les erreurs des étudiantes et étudiants.

Brière, Manon (Université de Sherbrooke, 2015)
La présente recherche exploratoire s’intéresse aux pratiques didactiques des enseignantes et enseignants au collégial concernant les erreurs des étudiantes et étudiants. Le contexte particulier dans lequel s’inscrit ...
Thumbnail

The relationship between written teacher feedback on essays and student motivation: A research synthesis.
Other titre : La relation entre les commentaires écrits des enseignants(es) sur des dissertations et la motivation des étudiants : une synthèse de la recherche.

Korte, Nadine Elizabeth (Université de Sherbrooke, 2015)
Abstract : This research addresses the topic of teacher written feedback on essays and its effect on student motivation. In doing so, it attempts to address three issues pertinent to the CEGEP system. First, correcting ...
Thumbnail

Cross Disciplinary Peer Tutoring Instructional Strategies: The Impact of Experience.
Other titre : Stratégies du tutorat pour favoriser l’apprentissage autonome: L’impact de l’expérience.

Berman, Joshua (Université de Sherbrooke, 2015)
Abstract: This study examines the use of peer tutoring instructional strategies in three disciplines at Vanier College. Tutoring one’s peer in either course content or in a general academic skill is a challenging enterprise ...
Thumbnail

Description de pratiques d'insertion professionnelle du personnel enseignant débutant dans le programme collégial Techniques d'hygiène dentaire

Jouan, Jocelyne (Université de Sherbrooke, 2015)
Le début de carrière pour les enseignantes et les enseignants débutants présente un réel défi. En effet, les préparations de cours, la découverte d'un nouveau milieu, l'adaptation à la culture de l'établissement et aux ...
Thumbnail

Clickers versus hand-raising in the physics college classroom : do clickers make a difference?
Other titre : Les clickers par opposition à la main levée dans la salle de classe de physique au niveau collégial: les clickers font-ils une différence?

Kettner, Joanne (Université de Sherbrooke, 2015)
Abstract: Students who are actively involved in the learning process tend to develop deeper knowledge than those in traditional lecture classrooms (Beatty, 2007; Crouch & Mazur, 2001; Hake, 1998; Richardson, 2003). An ...
Thumbnail

Empathetic Practice: Reflective Reading Journals in the CEGEP Classroom
Other titre : Pratique empathique: journaux de lecture de réflection au CÉGEP

Nazareth, Arabaghian (Université de Sherbrooke, 2015)
Abstract: In order to observe whether or not students appreciate the opportunity to learn affectively, this research was designed as an exploratory project aimed at identifying the ways in which reflective reading journals ...

DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 


DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback