• Français
    • English
  • Français 
    • Français
    • English
  • Login
Search 
  •   Savoirs UdeS Home
  • Éducation
  • Search
  •   Savoirs UdeS Home
  • Éducation
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Savoirs UdeSDomains & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDirectorsThis DomainBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDirectors

My Account

Login

Discover

AuthorAyotte-Lavoie, Odrey (1)Marcotte-Landreville, Julie (1)Subject
Programme d'intervention (2)
Adolescent (1)Autisme (1)Dépression (1)Son-Rise (1)... View MorePublication date
2013 (2)
Types of document
Mémoire (2)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing documents 1-2 of 2

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Les effets d'un programme d'équitation thérapeutique sur le contrôle de soi et les humeurs dépressives chez des adolescentes en troubles de comportement

Ayotte-Lavoie, Odrey (Université de Sherbrooke, 2013)
Cette étude à cas unique de type A-B-A vise à vérifier, à l'aide quels sont les effets d'un programme d'équitation thérapeutique de dix (10) séances sur les humeurs dépressives et le contrôle de soi chez des adolescentes ...
Thumbnail

Évaluation de l'évaluabilité du programme d'intervention Son-Rise pour les enfants atteints de troubles sur le spectre de l'autisme

Marcotte-Landreville, Julie (Université de Sherbrooke, 2013)
Une évaluation de l'évaluabilité du programme d'intervention Son-Rise a été réalisée. Ce programme de stimulation relationnelle, basé à la maison et dirigé par les parents, s'adresse aux enfants autistes et à leur famille, ...

DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 


DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback