• Français
    • English
  • Français 
    • Français
    • English
  • Login
Search 
  •   Savoirs UdeS Home
  • Éducation
  • Search
  •   Savoirs UdeS Home
  • Éducation
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Savoirs UdeSDomains & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDirectorsThis DomainBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDirectors

My Account

Login

Discover

AuthorDorais, Louise (2)Etienne, Carol (2)Gaudet, Paule (2)Laroche, Karl (2)Leroux, Julie Lyne (2)... View MoreSubject
Enseignement collégial (112)
Performa (46)Soins infirmiers (23)Apprentissage (6)Formation (5)... View MorePublication date2020 - 2022 (3)2010 - 2019 (73)2000 - 2009 (31)1991 - 1999 (5)Types of documentEssai (108)Essai doctoral (3)Thèse (1)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing documents 1-10 of 112

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Les Perceptions des Étudiants en Soins Infirmiers Pédiatriques en Milieu Communautaire
Other titre : Nursing Students’ Perceptions of Community Pediatric Experiences

Burdick Carfagnini, Linda (Université de Sherbrooke, 2009)
Over the last decade health care delivery has shifted from hospitals to the community resulting in a significant reduction of hospital-based clinical placements for nursing students to practice and learn. Studies have ...
Thumbnail

Proposition d’une démarche d’évaluation des attitudes dans un stage clinique en soins infirmiers au collégial

Dorais, Louise (Université de Sherbrooke, 2009)
La problématique d'évaluer les attitudes chez les élèves en soins infirmiers a surgi dès mon entrée dans la profession d'enseignante et de superviseure de stages cliniques au niveau collégial. Alors, est survenu le besoin ...
Thumbnail

Journalisation dans un Programme de carrière en nouveaux médias : Le rôle de la réflexion par l’action
Other titre : Journaling in a NewMedia Career Program: The Role of Reflection on Action

Cypihot Mullaly, Joanne (Université de Sherbrooke, 2012)
The purpose of this case study is to report on the use of learning journals as a strategy to encourage critical reflection in the field of graphic design. Very little empirical research has been published regarding the use ...
Thumbnail

Proposition d'un programme d'interventions pour la clientèle étudiante en difficulté d'apprentissage en première année des soins infirmiers au Cégep Lévis-Lauzon

Couillard, Denise (Université de Sherbrooke, 1995)
Cette recherche a permis d'identifier les interventions les plus susceptibles d'aider l'élève "à risque" nouvellement inscrit en Soins infirmiers au Cégep de Lévis-Lauzon à poursuivre et à terminer son programme. Suite à ...
Thumbnail

Analyse du problème de transfert des connaissances dans l'apprentissage des logiciels dédiés en milieu collégial

Douville, Dominique (Université de Sherbrooke, 2005)
[non disponible]
Thumbnail

Le développement d’un outil d’évaluation des apprentissages dans le cours L’entreprise dans le monde contemporain

Laberge, Myriam (Université de Sherbrooke, 2010)
L’approche par compétences s’est déployée dans le réseau collégial à partir de 1993, et les programmes d’enseignement par objectifs ont été graduellement remplacés par les programmes par compétences. Le ministère de ...
Thumbnail

Introduction du réseau de concepts comme stratégie d’apprentissage en soins infirmiers première session.

Jolin, Dany (Université de Sherbrooke, 2014)
L’insertion dans un programme collégial, particulièrement celui des soins infirmiers, nécessite à l’individu d’utiliser efficacement, minimalement une stratégie d’apprentissage. Une proportion importante de la population ...
Thumbnail

Les facteurs affectant les taux de réussite des cours d’anglais et de sciences humaines des étudiants dans les programmes de formation technique
Other titre : Factors Affecting the Completion Rates of English and Humanities Courses by Technology Students

Robinson MacLean, Louise (Université de Sherbrooke, 2008)
A large percentage of Vanier College's technology students do not attain their College degrees within the scheduled three years of their program. A closer investigation of the problem revealed that in many of these cases ...
Thumbnail

Effets de l'enseignement de stratégies cognitives et métacognitives sur les méthodes de travail des élèves faibles en mathématiques au collégial

St-Pierre, Lise (Université de Sherbrooke, 1991)
Les élèves faibles en mathématiques utilisent des méthodes de travail inefficaces parce qu'ils n'en connaissent pas d'autres et parce qu'ils manquent de support et d'encadrement lorsqu'ils se retrouvent seuls pour étudier. ...
Thumbnail

Factors affecting the completion rates of english and humanities courses by technology students.
Other titre : Les facteurs affectant les taux de réussite des cours d'anglais et de sciences humaines des étudiants dans les programmes de formation technique.

Robinson-MacLean, Louise (Université de Sherbrooke, 2008)
The purpose of this research was to discover if there was any significant measure of association between a student's family cultural background, primary home language, secondary school language of instruction, high school ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 12

DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 


DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback