Search
Now showing documents 1-5 of 5
Compétences en littératie visuelle chez les étudiantEs en biologie au niveau collégial: bilan des apprentissages selon des activités digitales ou des activités de dessins à la main
Other titre : Visual literacy skills of students in college-level biology: learning outcomes following digital or hand-drawing activities
(Université de Sherbrooke, 2012)
This study examines the role of visual literacy in learning biology. Biology teachers promote the use of digital images as a learning tool for two reasons: because biology is the most visual of the sciences, and the use ...
Journalisation dans un Programme de carrière en nouveaux médias : Le rôle de la réflexion par l’action
Other titre : Journaling in a NewMedia Career Program: The Role of Reflection on Action
(Université de Sherbrooke, 2012)
The purpose of this case study is to report on the use of learning journals as a strategy to encourage critical reflection in the field of graphic design. Very little empirical research has been published regarding the use ...
Prévoir la Réussite des Étudiants en Techniques d’inhalothérapie et d’anesthésie
Other titre : Predicting Student Success in a Respiratory & Anesthesia Technology Program
(Université de Sherbrooke, 2012)
Abstract: Respiratory therapists must be able to care for their patients safely, efficiently and competently. They manage critically ill patients on life support systems. As a member of the anesthesia team they are responsible ...
Production d’un profil de sortie intégrant le rôle infirmier rehaussé et actualisé pour le programme Soins infirmiers du Cégep Limoilou
(Université de Sherbrooke, 2012)
Avec l’instauration du Renouveau pédagogique, en 1993, un nouveau partage des responsabilités entre le Ministère et les collèges fut défini. Ces établissements d’enseignement devaient, dorénavant, élaborer, mettre en oeuvre ...
Élaboration d’un guide pour l’insertion des nouvelles enseignantes et des nouveaux enseignants à l’Institut des procédés industriels
(Université de Sherbrooke, 2012)
Cette recherche présente un guide développé spécialement pour l’insertion des nouvelles enseignantes et des nouveaux enseignants à l’Institut des procédés industriels (IPI) du Collège de Maisonneuve. Ce guide cherche d’abord ...