• Français
    • English
  • Français 
    • Français
    • English
  • Login
Search 
  •   Savoirs UdeS Home
  • Éducation
  • Search
  •   Savoirs UdeS Home
  • Éducation
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of Savoirs UdeSDomains & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDirectorsThis DomainBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDirectors

My Account

Login

Discover

AuthorFortin, Catherine (1)Subject
Barrières à l'apprentissage (1)
Classe d'accueil (1)Francisation (1)Immigration (1)Insertion socioscolaire (1)... View MorePublication date2022 (1)Types of documentMémoire (1)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing documents 1-1 of 1

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Comment le placement initial des immigrants allophones en classe d’accueil ou en classe ordinaire avec mesures de soutien affecte-t-il leur trajectoire?

Fortin, Catherine (Université de Sherbrooke, 2022)
Chaque année, environ 20 % des immigrants réfugiés et autres immigrants allophones sont en âge d’être scolarisés au Québec. Par exemple, ce sont ainsi 20 300 immigrants allophones qui étaient scolarisés au primaire ou au ...

DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 


DSpace software [version 5.4 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback