xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.title.metadata.advisor
Now showing documents 1-5 of 5
-
Data value creation of Industry 4.0 : an empirical study of Quebec’s manufacturers
Other titre : La création de valeur des données de l’Industrie 4.0 : une étude empirique dans les manufacturiers québécois(Université de Sherbrooke, 2018)Abstract : Manufacturing companies in developed countries face a digital transformation that is meant to improve their productivity, but also produces a large volume of data. This data will go to waste if it is not valorized ... -
Industry 4.0: from strategic maturity models to operational deployment using lean six sigma tools
(Université de Sherbrooke, 2018)Abstract: To remain competitive, companies must invest in emerging technologies that characterize the industry 4.0 (I4.0). To make the shift to I4.0, managers need to define their strategic direction and then deploy it to ... -
L’engagement des consommateurs envers une marque via les médias sociaux
(Université de Sherbrooke, 2017)Les médias sociaux prennent une place de plus en plus importante dans les entreprises et pour leurs marques. Plusieurs stratégies sont disponibles pour engager les consommateurs, en espérant que cet engagement les mène à ... -
Social media to support collaboration in the product life cycle of SMEs
Other titre : Médias sociaux pour supporter la collaboration dans le cycle de vie des produits et services des PME(Université de Sherbrooke, 2016)Abstract : The use of social media tools to support small and medium-sized enterprises (SME) to support their business activities throughout the product life cycle (PLC) phases represents an interesting opportunity. SMEs ... -
Tendances de la servitisation dans le secteur manufacturier : comparaison de la valeur des solutions analytiques génériques et spécialisées basées sur l'IoT avec TOPSIS
(Université de Sherbrooke, 2019)Dans le contexte de l’Industrie 4.0 et de l’Internet des Objets (IoT), les concepteurs de machine-tools adoptent la servitisation comme un moyen de développer leur entreprise. Ils ont compris que l’arrivée du 4.0 était un ...